Дізнайтеся більше про наші послуги

Технології контакт-центру

IP телефонія: що це, та як вона відрізняється від звичайної телефонії?

VoIP telephony

IP телефонія на сьогоднішній день довела всі свої численні переваги як для бізнесу в цілому, так і для галузі контактних та кол-центрів. Доступний, багатофункціональний, бюджетний та якісний канал зв’язку, завдяки якому ви не втратите жодного дзвінка та жодного клієнта. Але серед людей, що не є спеціалістами в системах зв’язку, доволі часто виникають питання: «Що таке IP телефонія» та «Чим IP телефонія відрізняється від звичайної, аналогової?».

Отже, темою нашого матеріалу буде IP телефонія: що це, як працює, чим відрізняється від звичайного телефонного зв’язку та які переваги має IP телефонія для бізнесу.

Що таке IP телефонія простими словами

Якщо пояснювати простими словами, IP телефонія – це технологія передачі даних (звуку, відео, зображень) через інтернет або локальні мережі (LAN) від одного абонента до іншого. Дані передаються у видозміненій, «стиснутій» формі так званих пакетів даних для подальшого їх відтворення уже в розгорнутій формі на боці іншого абонента.

За стабільну роботу IP-телефонії відповідає протокол SIP (Session Initiation Protocol). Він вибудовує якість сигналу між двома точками, що взаємодіють у віртуальному просторі.

Загалом IP телефонія – це дещо узагальнене поняття, яке поєднує в собі набір окремих протоколів та стандартів передачі даних. Розберемося детальніше, як це працює.

Як працює IP телефонія?

IP-телефонія це технологія, що працює за певним послідовним алгоритмом. Відповідно до цього алгоритму під час дзвінка в систему IP-телефонії входить аналоговий аудіосигнал, і трансформується у цифровий. Тобто голос абонента оцифровується, розподіляється на невеликі пакети даних, а в пункті призначення декодується назад в аналоговий сигнал.

Якщо розбирати докладніше як відбувається дзвінок через IP-телефонію, то можна визначити наступні кроки:

  1. Коли абонент набирає номер, SIP (протокол ініціалізації сеансу зв’язку) визначає спосіб створення каналу зв’язку та узгодження протоколів обміну інформацією між абонентами;
  2. Далі відправляється Invite, або сигнал-запрошення на IP-адресу (унікальний числовий ідентифікатор пристрою ) Автоматичної Телефонної Станції;
  3. Сервер IP-телефонії приймає запит на з’єднання;
  4. Система ідентифікує користувача, встановлює геолокацію та маршрут сигналу тобто визначає, яку IP-адресу має прийняти вхідний потік даних, та який номер порту має прийняти потік даних;
  5. Паралельно цьому SDP (Session Description Protocol) – протокол опису сеансу зв’язку – визначає параметри обміну даними між кінцевими точками зв’язку (протокол, яким кінцева точка очікує обміну інформацією, та метод кодування/стиснення, з яким може працювати кінцева точка);
  6. Програма IP-телефонії за допомогою кодеків конвертує аналогові звукові хвилі в цифрові та зашифровує їх.
  7. Інтернет-провайдер відправляє IP-пакети з кодеками через АТС на пристрій іншого абонента.
  8. Абонент приймає виклик вже у декодованому вигляді.

Весь процес триває соті долі секунди і відбувається у режимі реального часу, тому втрата якості мінімізується.

Чим IP-телефонія відрізняється від інших видів телефонного зв’язку?

Тепер, коли ми знаємо, що таке IP-телефонія та як вона працює, давайте відповімо на питання, чим вона відрізняється від звичного телефонного зв’язку та мобільної телефонії.

Чим відрізняється IP-телефонія та звичайний телефонний зв’язок?

Основна відмінність полягає у засобі підключення. У традиційному телефонному зв’язку використовуються дроти. Їх простягають до стаціонарних пристроїв від локальних АТС – автоматичних телефонних станцій.

Так, телефонна мережа загального користування – це надійний зв’язок, який доступний навіть без електрики. Але в сучасних умовах використання цього виду зв’язку у бізнес-цілях (наприклад, в контактних центрах) є недоречним через низку недоліків, а саме:

  • прив’язка до певної адреси;
  • неможливість роботи без телефонної розетки та підведеного до неї кабелю;
  • відсутність мобільності;
  • мінімальний функціонал;
  • дороге обслуговування корпоративної АТС;
  • труднощі з масштабуванням.

Необхідно визнати, що аналогова телефонія залишилась для рішення комунікаційних потреб у людей старшого покоління, та для певних видів зв’язку між державними, стратегічними, чи екстремально віддаленими об’єктами.

Чим відрізняється IP-телефонія і мобільний зв’язок?

IP-телефонія відрізняється від мобільного (стільникового) зв’язку тим, що сигнал останньої надсилається через радіоканали всередині стільникової мережі, яка утворюється за допомогою базових станцій (BS), розташованих на вежах та дахах високих будівель. Площа покриття поділяється на ділянки. Сигнал може зникнути, якщо поблизу немає вишки оператора.

Потрібно розуміти, що для організації послуг кол-центру мобільний зв’язок є недоцільним, перш за все, з економічної точки зору. Навіть корпоративні тарифи операторів коштують достатньо дорого. А обслуговування клієнтів з-за кордону, враховуючи вартість роумінгу, стає дійсно «золотим».

На відміну від мобільного зв’язку IP-телефонія – це найкращий та найефективніший засіб контактувати як всередині бізнес-структури, так і в зовнішній комунікації з клієнтами.

Переваги IP-телефонії для бізнесу

Сучасний бізнес повинен мати винятковий зв’язок із клієнтами та партнерами. Сучасні можливості IP-телефонії підходять для організацій і підприємств будь-якого масштабу. Серед переваг IP-телефонії для бізнесу слід відзначити:

  • Зв’язок із будь-яких пристроїв: смартфонів, планшетів, комп’ютерів, IP-телефонів;
  • Оптимізація витрат;
  • Багатоканальні номери: один номер може обслуговувати відразу кілька ліній, немає потреби купувати десятки SIM-карток;
  • Безкоштовні дзвінки у внутрішній мережі: співробітники можуть спілкуватися один з одним за короткими номерами;
  • Інтеграція із CRM: статистика дзвінків, формування автоматичних звітів, повний контроль та оптимізація роботи менеджерів;
  • Якісний зв’язок за наявності одного лише швидкісного інтернету.

Зважаючи на такі переваги, ви можете значно збільшити кількість успішних дзвінків, реалізувати розсилки для клієнтів, створити IVR-меню для автоматичного інформування клієнтів. Це лише найбільш популярні функції IP-телефонії, які гарантують гнучкий та якісний зв’язок із партнерами, клієнтами та співробітниками.

IP телефонія для колл-центру з FMC від Global Bilgi

Global Bilgi є провідна компанією що спеціалізується на наданні послуг колл-центрів та бізнес-аутсорсингу для підтримки клієнтів. Разом зі своїм партнером – оператором мобільного зв’язку lifecell – ми пропонуємо нашу хмарну платформу для контакт-центру, що може використовувати технологію конвергенції фіксованого та мобільного зв’язку (FMC) і поєднувати номери мобільних телефонів ваших менеджерів із офісною цифровою системою IP-телефонії.

Що такеIP-телефонія з FMC?

Fixed Mobile Convergence (FMC) — технологічне рішення для об’єднання різних типів мереж зв’язку: фіксованого (IP телефонія) і мобільного. Це дозволяє створити єдину мережу офісних і мобільних телефонів із загальним коротким планом нумерації. Телефонія дозволяє дешево дзвонити співробітникам безпосередньо на короткі внутрішні номери з офісів, розташованих в будь-якій точці світу.

Об’єднайте комунікацію мобільної та  IP-телефонії з FMC у всіх офісах та серед усіх співробітників вашої компанії у єдину корпоративну мережу з загальною короткою нумерацією. Заповніть форму зворотного зв’язку щоб наші консультанти могли відповісти на всі запитання і підготувати індивідуальну пропозицію для вашого бізнесу!

About author

Фахівець з маркетингу компанії Global Bilgi
Пов'язані записи
Технології контакт-центру

Зворотний дзвінок з сайту: як збирати більше лідів та збільшувати конверсію

Технології контакт-центру

Лідогенерація через контакт-центр: переваги аутсорсингу

Технології контакт-центру

Автоматизація контакт-центру та клієнтського сервісу: 7 прикладів використання ШІ

Технології контакт-центру

Технологія NLP в контакт-центрах

Підписатися на нашу розсилку та бути в курсі останніх новин