Дізнайтеся більше про наші послуги

Технології контакт-центру

SIP телефонія для бізнесу: переваги та перспективи

SIP Trunking

SIP є одним із найпоширеніших протоколів для реалізації VoIP технологій. Протокол використовується в IP телефонії для ініціації, управління та завершення голосових і відео сеансів зв’язку через IP мережі. Він визначає, як телефони та інші пристрої встановлюють, підтримують та завершують з’єднання. З погляду сучасного бізнесу SIP телефонія – це економічний, гнучкий та масштабований  вид зв’язку, що поєднує всі канали комунікації в єдину мережу. Пропонуємо вам швидкий гід по SIP телефонії: що це таке, основні поняття технології, її переваги для бізнесу та перспективи розвитку.

Протокол SIP: що це таке?

 Спеціалісти компанії TechTarget визначають SIP (Session Initiation Protocol) як протокол сигналізації, який використовується для ініціювання, підтримки, модифікації та завершення сеансів у реальному часі, які включають відео, голосові, текстові повідомлення та інші комунікаційні програми та служби між двома або більше кінцевими точками в IP-мережах.

Потрібне більш зрозуміле визначення? Без проблем! SIP – це віртуальна телефонна лінія (SIP-транк), що дозволяє здійснювати та отримувати телефонні дзвінки через Інтернет між будь-якими пристроями (телефонними номерами), незалежно від того, чи використовується VoIP-телефонія або звичайна телефонна мережа загального користування.

Як працює SIP протокол?

SIP протокол працює з допомогою серверних повідомлень, що надсилаються від одного SIP профілю до іншого через сервери фізичної АТС, або приватної хмарної АТС. Спрощено робота SIP протоколу виглядає так:

  • SIP клієнт ініціює з‘єднання, тобто надсилає на SIP-сервер INVITE – запрошення на з‘єднання;
  • SIP протокол визначає параметри, необхідні для даного з‘єднання: IP-адреса кожного профілю SIP, порти та медіакодеки що будуть використовуватися, повідомлення даних форматування;
  • SIP-сервер надсилає запит до іншого абонента, кожна кінцева точка сповіщається про готовність до з‘єднання з атрибутами сеансу, що встановлюються для кожної кінцевої точки-учасника відповідно до пристрою;
  • Коли всі атрибути між профілями SIP узгоджено, починається передача пакетів даних через RTP – транспортний протокол в реальному часі;
  • Коли хтось з абонентів кладе слухавку, протокол SIP надсилає на сервер сигнал про закінчення сеансу.

Все зрозуміло і прозоро, чи не так? Але цим можливості SIP протоколу не закінчуються. Він також відповідає за додавання учасників під час поточного з‘єднання, передачу текстових повідомлень під час голосової розмови/відеодзвінка, та переадресацію комунікаційних сеансів на інші пристрої або номери телефонів.

Що потрібно для SIP телефонії?

Щоб користуватися SIP-телефонією, вам потрібно мати хоча б одне обладнання із цього списку:

  • VoIP телефон, що дозволяє передавати голосові повідомлення через інтернет-протокол;
  • Аналоговий телефон, підключений до IP-шлюзу та роутера;
  • ПК, ноутбук чи планшет з доступом до Інтернету та встановлений софтфон (програмний додаток для дзвінків);
  • Мобільний телефон, на якому встановлено програмне забезпечення SIP.

Звісно, щоб користуватися SIP телефонією, потрібно знайти надійного провайдера послуг, що забезпечить стабільність SIP транкінгу та безпеку серверів SIP.

Переваги SIP телефонії для бізнесу

У бурхливому світі бізнесу компанії постійно шукають ефективніші рішення задля зростання прибутку й зменшення витрат. SIP телефонія підходить для бізнесу будь-якого розміру, якому потрібна гнучка та економічна телефонна система з можливістю швидкого масштабування. Технологія SIP надає численні переваги, від економічності до забезпечення безперервності бізнесу. Розгляньмо ці переваги детальніше.

Зниження витрат на зв’язок

Аналітики підрахували, що використання SIP телефонії знижує витрати на зв’язок на 25-60%. Провідні SIP-провайдери надають вигідні тарифи на міжміські та міжнародні дзвінки та безплатні тарифи на дзвінки всередині компанії. Використання віртуальних номерів дозволяє економити на реєстрації та обслуговуванні номерів у різних містах та країнах. Крім того впровадження SIP телефонії не потребує додаткових інвестицій у фізичне устаткування, адже провайдери використовують переважно віртуальні АТС та хмарне програмне забезпечення.

Просте налаштування

Уявіть, що компанія відкриває офіс в іншій країні. Скільки зусиль знадобилося б для налаштування телефонії колл-центру або для бек офісу? Встановити розміщену телефонну систему на основі SIP протоколу займає декілька хвилин! Необхідно просто завантажити програмне забезпечення від постачальника послуг на пристрої співробітників. Це практично не вимагає технічного обслуговування чи досвіду кінцевого користувача, адже провайдери SIP телефонії зазвичай надають технічну підтримку 24/7.

Розширені функції телефонної системи

Бізнес-телефонія на основі протоколу SIP отримує багато додаткових функцій, як то:

  • можливість переадресації та автоматичного розподілу викликів системами ACD;
  • підключення багаторівневих IVR меню;
  • інтеграцію з онлайн-чатами та месенджерами;
  • інтеграцію з CRM системами;
  • підключення інформаційних панелей.

Таким чином SIP телефонія поєднує усі функції телефонної системи й надає цілісне уявлення про ефективність засобів комунікації.

Мобільність та масштабованість

SIP телефонія для бізнесу дозволяє легко консолідувати офіси компанії та віддалених співробітників незалежно від їхнього географічного розташування. Ця перевага набуває особливого значення зі стрімким впровадженням гібридної організації робочих місць. Коли співробітників немає в офісі, з ними можна зв’язатися за тим самим номером, який вони використовують в офісі. Це зручно як для внутрішнього спілкування між співробітниками та відділами компанії, так і для комунікації бізнесу з клієнтами.

SIP канали дозволяють легко додавати та видаляти користувачів, у тому числі віддалених співробітників. Це може бути корисно для контактних центрів або центрів технічної підтримки що залежать від сезонності навантаження дзвінків. Мобільність SIP телефонії проявляється також якщо потрібно змінити постачальника послуг, адже є можливість портування всіх наявних телефонних номерів, а також додавання нових підключень і номерів з центрального IPS сервера.

Відмовостійкість та захищеність

Провайдери SIP телефонії приділяють максимальну увагу захисту своїх віртуальних АТС. Це комплекс дій, що виключають основні загрози, такі як перехоплення (прослуховування) інформації, злам та підміна даних користувачів, обмеження доступності мережі. Для цього використовуються:

  • протокол безпеки транспортного рівня (TLS);
  • системи шифрування;
  • методи аутентифікації та авторизації для захисту від несанкціонованого доступу,;
  • фільтрація IP-адрес;
  • VPN-сервіси.

Оскільки постачальники послуг SIP мають зв’язки з кількома операторськими мережами, єдиної точки відмови немає. Це означає, що коли мережа основного оператора зазнає збою, резервний провайдер каналу SIP може направляти дзвінки через іншу мережу. Безперервність бізнесу забезпечується також системами резервного копіювання та аварійного відновлення даних. Ці системи можуть входити в пакет базових налаштувань послуг SIP телефонії або змінюватись залежно від вимог, бюджету та специфіки конкретного бізнесу.

SIP-телефонія перспективи розвитку

Оскільки аналогові АТС відключаються в усьому світі, хмарні технології прогресують, а телекомунікаційна галузь продовжує розвиватися, важливо розглянути, яке майбутнє чекає на SIP телефонію.

Очікується, що до 2026 року глобальний ринок SIP-транкінгу зростатиме на 10,5% на рік. Це зумовлено, по-перше, зростаючим попитом на економічно-ефективні комунікаційні рішення, що спонукає підприємства переходити SIP телефонії, оскільки вона забезпечує суттєву економію внаслідок використання наявних підключень до Інтернету.

По-друге, масштабованість і гнучкість послуг SIP телефонії задовольняють динамічні потреби сучасних підприємств, дозволяючи їм безперешкодно адаптуватися до мінливих вимог у комунікаціях. Крім того розповсюдженню послуг SIP сприяє глобальний зсув до віддаленої праці.

Також очікується, що зростання ринку продовжиться на основі інтеграції SIP телефонії у аутсорс колл-центрів (CCaaS). Інтегруючи ці технології, підприємства можуть створити безперебійний досвід спілкування для своїх співробітників і клієнтів.

About author

Фахівець з маркетингу компанії Global Bilgi
Пов'язані записи
Технології контакт-центру

Мовна аналітика в кол-центрі

Технології контакт-центру

Що таке внутрішня база знань кол-центру?

Технології контакт-центру

Чат-бот для кол-центру: 7 варіантів використання

Технології контакт-центру

Як знизити переадресацію викликів в кол-центрі?

Підписатися на нашу розсилку та бути в курсі останніх новин